မဂၤလါပါ အားလံုးကိုၾကိဳဆုိပါတယ္။ ဥေရာပေရာက္ ျမန္မာမ်ားအတြက္ က႑အစုံအလင္ကို တက္ႏူိင္သမွ် တင္ဆက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္ ပညာေရး/စီးပြာေရး/နည္းပညာနဲ ့မာတီမီဒီယာ တိုေဆြးေႏြးရာ ဘေလာ့တစ္ခုအျဖစ္ ရည္၇ြယ္ပါတယ္။ေက်းဇူးတင္ပါသည္္။

Monday, October 1, 2012

ေခတ္မွီေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ရွာေဖြသည့္ စံနစ္ OBD-II အေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း





ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ပါရွိေသာ အင္ဂ်င္အပါအ၀င္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား၏ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္မ်ား ရွာေဖြစစ္ေဆး ေဖာ္ထုတ္ျခင္း ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္အေသးစိတ္ကို ေဖာ္ျပေပးႏိုင္ေသာ OBD (Onboard Diagnostic System) စံနစ္ကို 1996 ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းထုတ္ ယာဥ္မ်ားအားလံုးနီးပါးတြင္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳလာၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ကနဦးက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ မီးခိုးထုတ္လႊတ္မွဳကို စစ္ေဆးတိုင္းတာ၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္စင္ သက္တမ္းတိုးေပးမွဳကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ယခု OBD-II စံနစ္အျဖစ္ အဆင့္ျမွင့္တင္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ပို၍ေရပန္းစား အသံုးမ်ား လာခဲ့ပါသည္။


OBD-II System သည္ ပထမရွိႏွင့္ၿပီး OBD System ေပၚတြင္အေျခခံေသာ္လည္း စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ားႏွင့္ စံသတ္မွတ္ခ်က္ က်ယ္ျပန္႔မွဳတို႔တြင္ မ်ားစြာတိုးတက္လာခဲ့ပါသည္။ OBD-II စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားတြင္ ၎၏ Connector Type ႏွင့္ Connector အတြင္းပါရွိသည့္ Pin မ်ား၊ Signal ေပးပို႔ေသာ Electrical Protocol ပံုစံမ်ားႏွင့္ ဖတ္ယူရမည့္ သတင္းအခ်က္အလက္ပံုစံ မ်ားပါ၀င္သည္။ ၎စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားသည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားအားလံုးအတြက္ အက်ံဳး၀င္ေသာေၾကာင့္ သတ္မွတ္ထားေသာ Signal Protoccol တစ္ခုျခင္းစီအလိုက္ျပဳလုပ္ထားေသာ OBD-II Scanner မ်ားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း Singnal Protocol အားလံုးအတြက္အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ Multi Protocol Sanner မ်ားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း OBD-II Connector မွတစ္ဆင့္ Diagnostic Trouble Code (DTCs) မ်ားကိုဖတ္ရွဳယူႏိုင္ပါသည္။




            
ပံု - OBD-II Connector ေခါင္း


Signal Protocol စံနစ္မ်ားကို အၾကမ္းအားျဖင့္  1. SAE J1850 VPW (Variable Pulse Width Modulation) 2. SAE J1850 PWM (Pulse Width Modulation) 3. ISO 9141-2 4. KWP 2000 5. ISO 15765 (CAN BUS) ဟူ၍ ငါးမ်ိဳးခြဲျခားႏိုင္ၿပီး အလြယ္မွတ္သားလိုပါက GM ကားမ်ားႏွင့္ Light Truck မ်ားသည္ SAE J1850 VPW. Chrysler မွထုတ္လုပ္ေသာကားမ်ား Europe မွထုတ္လုပ္ေသာကားမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ Asia မွထုတ္လုပ္ေသာကားမ်ားသည္ ISO 9141-2 သို႔မဟုတ္ KWP2000. Ford မွထုတ္လုပ္ေသာကားမ်ားသည္ SAE J1850 PWM ႏွင့္ 2008 ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းထုတ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ ISO 15765 CAN-Bus စံနစ္ တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ၎ Signal Protocol စံနစ္မ်ားကို OBD-II Connector ေခါင္းအတြင္းရွိ Pin မ်ားကိုစစ္ေဆး ၾကည့္ရွဳျခင္းျဖင့္လည္း မည္သည့္ Protocol ျဖစ္ေၾကာင္း ခြဲျခား ၾကည့္ရွဳႏိုင္ပါသည္။ ခြဲျခားပံုမွာ J1850 VPW တြင္ Pin 2,4,5,16 တို႔တြင္ Metal contact ရွိရပါမည္။ ISO 9141-2 ႏွင့္ KWP 2000 တို႔တြင္ Pin 4,5,7,15,16 တို႔၌၎ J1850 PWM တြင္ Pin 2,4,5,10,16 တို႔၌၎ ISO 15765 CAN Bus စံနစ္တြင္ Pin 4,5,6,14,16 တို႔၌၎ Metal Contact ရွိရပါမည္။ သတိျပဳရန္မွာ OBD-II Compliant မဟုတ္ေသးေသာ Pre-OBD-II စံနစ္မ်ားတြင္ OBD-II Connector ေခါင္းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အထက္ေဖာ္ျပသည့္အတိုင္း Pin မ်ားေနရာတက် မရွိသည္ကို ေတြ႔ရျခင္းႏွင့္ ရံဖန္ရံခါ ေခါင္းေရာ Pin position မ်ားပါတူညီပါလ်က္ OBD-II Compliant မဟုတ္သည့္ စံနစ္မ်ားကို ေတြ႔ႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။




                     


ပံု - Hand held OBD-II Scanner 


သင္၏ကားတြင္ OBD-II စံနစ္တပ္ဆင္ပါရွိေၾကာင္း အခ်က္ ၂ခ်က္အားျဖင့္ သိႏိုင္ပါသည္။ ပထမတစ္ခ်က္မွာ အထက္ေဖာ္ျပပါ Connector ေခါင္းပါရွိျခင္းႏွင့္ ဒုတိယတစ္ခ်က္မွာ အင္ဂ်င္ခန္းတြင္ OBD-II Compliant ဟု Name Plate တြင္၎ Sticker တစ္ခုခုတြင္၎ ေရးသားပါရွိျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ OBD-II Connector သည္ Driver ခံုႏွင့္ ၃ ေပအတြင္းတြင္ ရွိၿပီး ပံုမွန္အားျဖင့္ မည္သည့္ပစၥည္းမွ ျဖဳတ္ရန္မလိုဘဲ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။ ဒက္ရွ္ဘုတ္၏ေအာက္ဘက္ ေဆးလိပ္ျပာခြက္ ေနာက္ဘက္တြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ရွိတတ္ပါသည္။





OBD-II Port မွတစ္ဆင့္ DTCs, Real Time Data ႏွင့္ Freeze Frame Data ဟူ၍သတင္းအခ်က္အလက္ ၃ မ်ိဳးရရွိႏိုင္ပါသည္။ DTC (Diagnostic Trouble Codes) ဆိုသည္မွာ သင္၏ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ကို Code အေနျဖင့္ေဖာ္ျပေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ DTC P0302 သည္ Cylinder 2 တြင္ Misfire ျဖစ္ေပၚမွဳကို ေတြ႔ရသည္ (cylinder 2 misfire detected) ဟူ၍ျဖစ္ၿပီး ၎ Error ျဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္စံနစ္မွ Check Engine မီးကိုလင္းေစမွာ ျဖစ္ပါသည္။ Real Time Data မ်ားသည္ Sensor မ်ားမွ OBD Computer System သို႔ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ တင္ပို႔ေပးေနေသာ Raw Data မ်ားျဖစ္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျပင္ဆင္ရာတြင္၎ ယာဥ္ၾကံခိုင္ေရး စစ္ေဆးရာတြင္၎ အသံုး၀င္ပါသည္။ Freeze Frame Data ဆိုသည္မွာ DTC ျဖစ္ေပၚသည့္အခ်ိန္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ Sensor အားလံုး၏ Real Time Data Snap shot Record ျဖစ္ပါသည္။ Auto Machine မ်ားသည္ ၎ Data မ်ားကိုအသံုးျပဳ၍ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ Check Engine မီးလင္းရသည္ကို ရွာေဖြေဖာ္ျပေပးႏိုင္ပါသည္။


ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ကို ရွာေဖြျပင္ဆင္ၿပီးသည့္အခါ ၎ OBD System ကို မူလအေျခအေနအတိုင္း ျပန္လည္ရရွိေစရန္ DTC မ်ားကို ျပန္လည္ Reset ျပဳလုပ္ေပးရန္လိုအပ္ၿပီး သို႔မွသာ Check Engine Light စသည္ Error Signal မီးမ်ားလည္း ျပန္လည္ၿငိမ္းသြားျခင္း ရံဖန္ရံခါ OBD-II Computer System မွေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္ထားျခင္း စသည္တို႔ ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္သြားကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အား မူလအတိုင္း စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္ ျပန္လည္အသံုးျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။




ကိုငယ္ (မႏၱေလး)

No comments :

Post a Comment

The lady movie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...